Drogi użytkowniku. Nasza strona przetwarza Dane Osobowe, które możesz przekazać dobrowolnie podczas wypełniania formularzy. W pełni decydujesz o swoich danych osobowych i masz prawo do ich usunięcia. Strona jest bezpieczna i spełnia wymagania RODO. Używamy również plików cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej informacji na stronie polityki prywatności i cookies.
Concept Works posiada niezbędne narzędzia do produkcji wideo, które składają się na profesjonalny efekt końcowy, najwyższą jakość obrazu i dźwięku.
W profesjonalnej produkcji filmowej 4K jest dziś standardem, choć ilość pikseli nie jest jedyną miarą jakości obrazu. Dużo większe znaczenie ma zastosowany przetwornik cmos, optyka i możliwości manualnych nastawów sprzętu adekwatnie do potrzeb.
Na wyposażeniu firmy są różne rejestratory. Prezentowany powyżej "rig DSLR" posiada pełnoklatkowy Sony A7s wraz z Black Magic Assist 4K. W stosunku do tradycyjnych profesjonalnych kamer, posiadających sensor o wielkości 1/2.3'' lub 1 cal, ma się większą swobodę w operowaniu głębią ostrości, np. wyróżnieniu pierwszego planu na rozmytym tle.
Im większy przetwornik tym obraz jest bardziej czysty (bez szumu), nawet przy słabym oświetleniu. Pracujemy na odpowiednich profilach, aby wydobyć szeroki zakres tonalny, bez strat wywołanych zbyt dużym kontrastem i natężeniem barw, co spotyka się w nagraniach amatorskich.
Wykorzystanie drona w produkcjach filmowych jest obecnie standardem. DJI Mavic II Pro, z dużym jak na drony przetwornikiem cmos 1 cal, zapewniając doskonałą jakość obrazu i płynność ruchu kamery, udoskonala praktycznie każdą produkcję firmy.
Dzieje się tak nie bez powodu, ponieważ za ujęcia z powietrza nie są pobierane dodatkowe opłaty. Ograniczeniem mogą być jedynie niekorzystne warunki pogodowe.
Park maszynowy firmy jest też bogatszy o elektroniczny stabilizator obrazu Ronin (steadycam - żyroskop) z którym umiejętnie przemieszcza się operator z doświadczeniem od 2005 roku. Rejestrowany obraz jest niezwykle płynny, jak z wózka kamerowego na szynach.
Sprzęt, na którym inni najczęściej oszczędzają, to statyw o atrybutach sprzętu TV. Oprócz wykonania z włókna węglowego i zarazem niesamowitej stabilności, posiada aż 8 stopni hydraulicznej regulacji oporu. Dzięki temu operator utrzymuje stałe tempo ruchu kamery, a co ważniejsze ujęcie można rozpocząć i zatrzymać bardzo płynnie bez efektu szarpnięcia.
Na produkcje wyjeżdża np. mobilne studio, czyli zestaw teł fotograficznych, lampy studyjne led z regulacją temp. i siły światła oraz blenda.
Do nagrywania dźwięku posłużą mikrofony Shure, AudioTechnica, mikroporty Sennheiser, a także cyfrowy rejestrator dźwięku Roland.
Wygodny w realizacjach jest też sterowany elektronicznie slider, pozwalający prowadzić kamerę na odcinku 1 metra, dzięki czemu film zyskuje jeszcze bardziej na dynamice. Coraz rzadziej, dzięki wykorzystaniu drona, używamy jib – kran kamerowy.
Są dwa warianty wykonania nagrania wypowiedzi - rozmówca jest w kontakcie wzrokowym z "dziennikarzem" lub patrzy się w obiektyw kamery, czyli docelowo w oczy widza. W tej drugiej sytuacji bardzo pomocnym urządzeniem jest telepromter. Pracę zaczynamy od tego, że osoba która ma stanąć przed kamerą przygotowuje tekst, który następnie jest opracowywany przez copywritera, aby nadać mu odpowiedniego, naturalnego brzmienia.
Następnie wgrywamy tekst do telepromptera i wykonujemy próby czytania. Uczymy i instruujemy w jaki sposób należy czytać, zwracać uwagę na interpunkcję, czy intonować, tak aby finalny efekt wypowiedzi był jak najbardziej naturalny.
W przypadku problemów z mówieniem (kiedy brzmi jak tekst czytany), dokonujemy korekty wprowadzając główne punkty wypowiedzi, wytyczające "ścieżkę myśli" do przekazania własnymi słowami.