Drogi użytkowniku. Nasza strona przetwarza Dane Osobowe, które możesz przekazać dobrowolnie podczas wypełniania formularzy. W pełni decydujesz o swoich danych osobowych i masz prawo do ich usunięcia. Strona jest bezpieczna i spełnia wymagania RODO. Używamy również plików cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej informacji na stronie polityki prywatności i cookies.
Nasze studio filmowe posiada niezbędne narzędzia do produkcji wideo, które składają się na profesjonalny efekt końcowy, najwyższą jakość obrazu i dźwięku.
Rozdzielczość obrazu, np. 4K a nawet 8K, nie jest miarą jakości. Wystarczy przywołać urządzenia amatorskie, które posiadają dzisiaj takie parametry.
Dużo większe znaczenie od rozdzielczości ma zastosowany przetwornik obrazu, odpowiadający za rozpiętość tonalną, czy ilość szumu cyfrowego w rejestrowanym obrazie, a także wymienna optyka.
Używamy „rig DSLR” oparty o pełnoklatkowy rejestrator obrazu Sony A7s wraz z Black Magic Assist 4K. Korzyścią płynącą ze stosowanego zestawu, w stosunku do tradycyjnych kamer (posiadających sensor o wielkości 1/2.3 lub 1 cal), jest możliwość stosowania dowolnych obiektywów i swoboda w operowaniu głębią ostrości, np. wyróżnienie pierwszego planu na rozmytym tle.
Ponadto, obraz jest naturalny i krystalicznie czysty, nawet przy słabym oświetleniu.
Pracujemy na takich ustawieniach, żeby wydobyć szeroki zakres tonalny, bez strat wywołanych zbyt dużym kontrastem i natężeniem barw, co spotyka się nagminnie w nagraniach amatorskich.
Wykorzystanie drona w produkcjach filmowych jest obecnie standardem. W naszym „parku maszynowym” znajduje się DJI Mavic II Pro, z dużym jak na drony przetwornikiem cmos 1 cal. Udoskonala on praktycznie każdą produkcję, zapewniając doskonałą jakość obrazu i płynność ruchu kamery.
Nasz dron posiada bardzo dobrą optyczną stabilizację obrazu, rejestruje wideo w rozdzielczości 4K, a w trybie fotografii zapisuje zdjęcia w rozdzielczości 20Mbpix oraz dającym spore możliwości korekty formacie RAW.
Jako że nie doliczamy dodatkowych opłat za filmowanie czy zdjęcia z drona, ujęcia z powietrza są zawarte w podstawowej stawce produkcyjnej. Kadry z drona wzbogacają niemalże każdą naszą realizację filmową. Ograniczeniem mogą być jedynie niekorzystne warunki pogodowe.
Są dwa warianty wykonania nagrania wypowiedzi - rozmówca jest w kontakcie wzrokowym z "dziennikarzem" lub patrzy się w obiektyw kamery, czyli docelowo w oczy widza. W tej drugiej sytuacji bardzo pomocnym urządzeniem jest telepromter. Pracę zaczynamy od tego, że osoba która ma stanąć przed kamerą przygotowuje tekst, który następnie jest opracowywany przez copywritera, aby nadać mu odpowiedniego, naturalnego brzmienia.
Następnie wgrywamy tekst do telepromptera i wykonujemy próby czytania. Uczymy i instruujemy w jaki sposób należy czytać, zwracać uwagę na interpunkcję, czy intonować, tak aby finalny efekt wypowiedzi był jak najbardziej naturalny.
W przypadku problemów z mówieniem (kiedy brzmi jak tekst czytany), dokonujemy korekty wprowadzając główne punkty wypowiedzi, wytyczające "ścieżkę myśli" do przekazania własnymi słowami.
Nasz park maszynowy jest też bogatszy o elektroniczny stabilizator obrazu (steadycam - żyroskop) z którym przemieszcza się operator, rejestrując jednocześnie płynny obraz, przypominający przejazd z wózka kamerowego na szynach.
Chwalimy się również czymś na czym najczęściej oszczędza konkurencja, a to spory błąd. Chodzi o statyw kamerowy o atrybutach sprzętu telewizyjnego. Jego głównym atutem oprócz wykonania z włókna węglowego i niesamowitej stabilności, jest aż 8 stopniowa regulacja oporu zarówno w poziomie jak i w pionie. Dzięki tym parametrom operator może precyzyjnie ustawić tempo poruszania się kamery, a co najważniejsze, niezwykle płynnie, bez szarpnięć wykonać start i zatrzymanie kadru.
Pod ręką mamy również wiele innego sprzętu, jak mobilne studio. W jego skład wchodzi zestaw do rozwijania tła fotograficznego – wykorzystujemy najczęściej białe i zielone tzw. green screen oraz lampy fluorescencyjne i led.
Do nagrywania dźwięku używamy profesjonalne mikrofony: Shure, microporty Sennheiser i pojemnościowe AudioTechnica, a także cyfrowy rejestrator dźwięku Roland.
Wygodny w realizacjach jest też sterowany elektronicznie slider, pozwalający prowadzić kamerę na odcinku 1 metra, dzięki czemu film zyskuje jeszcze bardziej na dynamice. Coraz rzadziej, dzięki wykorzystaniu drona, używamy jib – kran kamerowy.